Magyar verseny
CSL-governing 2018.01.03. 22:47
Bódi László rossz sorozata tovább folytatódik, Bársony Barnabás első győzelme, bajnok a Honda, Horváth Attila szerencsés második helye
A Magyar Nagydíj futamára az időmérőhöz hasonlóan 7 versenyző jelent meg. 46 kör megtétele várt a pilótákra ezen az igencsak kanyargós pályán.
Az első helyet Bársony Barnabás szerezte meg, aki először tudott győzedelmeskedni, s ezzel behozhatatlan előnyre tett szert a Honda a konstruktőri pontversenyben, megnyerve azt. A Honda pilótája már a futam kezdetén elrugaszkodott annyira a mezőnytől, hogy mégcsak támadáson sem lehessen ellene gondolkodni. Rajt-cél győzelmet aratott, domináns vezetéssel juttatta célba a Föld bolygó festéssel rendelkező autót.
Második lett nagy meglepetésre Horváth Attila, aki rengeteget profitált a kiesésekből és a kizárásokból, holott a versenyen elmaradt már az elején a többiektől. Szervizelésre is szüksége volt a boxban, kitartása és okosabb versenyzése azonban kifizetődött, így megszerezte eddigi legjobb helyezését. Futamát 3 körös hátrányban fejezte be.
A nem értékelhetőek között a további sorrend:
Balogh Alex
Nagy versenyben volt Henczével, Szívóssal és Naggyal, utóbbi kettőt meg is sikerült előznie, aztán visszaesett. Szívóssal hatalmas párharcot vívtak,, de végül a negyedik helyre került, részben korai kiállásának köszönhetően. Ebből a pozícióból adta fel a futamot.
Hencze Erik
Második helyet sikerült haladnia a futam során, viszont ott loholt a nyakán eleinte Nagy, de főként Szívós és Balogh később. Nem sokáig tartott versenye, hiszen összetörte az autót a nyolcadik körben, így a második helyről lecsúszott, majd ment még néhány kanyart, visszaesett ötödiknek, és egy még nagyobb ütközés után kiesett.
Bódi László
A Williams pilótájának még rövidebb ideig tartott futama, hiszen a rajtot követően keveredett két koccanásba. Egyik Balogh a másik pedig Nagy autójával volt kapcsolatos, ám szankciót nem volt szükséges kiszabni az esetekért. Ezeket követően, első szárnyát elvesztve a gumifalba állt bele a célegyenes végén. Mindkét kereke leesett az autónak, így elég kilátástalan helyzetbe került, és a hetedik helyről adta fel a versenyt.
Szívós Ádám
Gyenge rajtját követően sikerült visszakapaszkodnia a második helyre, majd ott egyre nagyobb előnyt kiautóznia. Saját csapattársa elég távol volt mögötte, Bársony pedig az élen szintén elérhetetlen távolságban. Izgalmas futama tehát nem volt, azonban a második helyet a szélesítések büntetése okán nem tarthatta meg. Ki lett zárva a versenyből.
Nagy Ádám
A Spyker másik pilótája a verseny kezdetén a harmadik helyen állt, de visszaesett, és Hencze, majd Balogh kiesésének, kiállásának köszönhetően visszajött ugyanebbe a pozícióba. Szintén egyedül autózott, magányosan egy dobogós helyen, csapattársához mérten. Ami azonban meg kell jegyezni, hogy a hasonlóságok itt nem érnek véget. Szintén ki kellett zárni szélesítésekért, így ebben az esetben pedig a harmadik hely veszett el.
Utolsó előtti versenyünk tehát így festett. Eldőlt a konstruktőri bajnoki cím, mivel a Renault behozhatatlan hátrányt szedett össze a Hondával szemben. Szapor Lászó és Bársony Barnabás vezette csapat került tehát elsőként fel a konstuktőrök trónjára. A liga első bajnoka egy csapat lett, azonban az egyéni még várat magára, hiszen Somi Gábor és Bársony Barnabás közt mindössze egyetlenegy pont különbség leledzik utóbbi javára. Érdekes lesz látni, hogy a Williams szerez-e pontot év végéig, azon belül is Bódi László sok indulásához képest merészen nagy nullázási aránya beszépül-e, vagy sem, csapatával együtt. Mondhatnánk Szívós Ádám pontjaink számát is, sikerül-e még előre lépnie, hiszen ahhoz képest, hogy minden futamon részt vett, nem rendelkezik annyira sok ponttal. Újabb kérdés, Kovács Gyula lesz-e az egyetlen egész évben tartalékpilóta szerepet betöltő versenyző a mezőnyben, aki pontot szerzett. Ő a tizennegyedik helyen tanyázik. A Super Aguri most megelőzte a Spykert, vajon visszaveszik-e a narancsok a helyezést? Minden kérdésre választ kapunk nemsokára. A folytatatásban a Japán Nagydíj időmérőjével jelentkezem.
|