Európai verseny
CSL-governing 2017.12.03. 01:34
Kettős Renault és kettős Super Aguri pontszerzés, Spyker nullázás, Bársony Barnabás először nem ért el értékelhető eredményt
Az időmérőhöz hasonlóan 10 résztvevőt tarthattunk számon az Európai Nagydíj futamán.
Somi Gábor végzett elsőként, aki az egész verseny során elöl volt képes tartani magát, nem engedte ki kezéből az irányítást, s ezúttal nem hibázott. Idei hatodik győzelmét aratta, amely egyben a Renault hatodik győzelme is.
A második helyet Balogh Alex szerezte, aki sorozatosan dobogós helyezéseket produkál mostanában. Ugyan egy büntetés okán nyert egy helyet, de a pozícióját erősen tartva stabilan állt azon a futam alatt, így a dicséretet megérdemli.
Péntek Dániel lett a harmadik, aki kínai versenyhez hasonlóan top3-as helyen ért célt, ezzel remek eredményt szállítva a Super Agurinak. Büntetései okán csúszott hátra egyet, mivel nélküle második lehetett volna. Baloghhoz hasonlóan magabiztosan tartotta magát.
Negyedik helyezett Hencze Erik lett a másik Renault-val. Bársony büntetésével együtt került előrébb, a verseny során a mezőny sűrűjében tanyázott. Kicsit megsérült az autója, mikor Szívós és Bársony autójával is összeért egy versenybaleset történtekor. A hatodik helyre esett ekkor vissza, innen pedig idáig sikerült előre lépnie.
Az ötödik pozícióban Horváth Attila végzett, aki szintén büntetéseknek köszönhetően került előrébb, mivel egyébként hetedik lett volna. Nagy és Bársony büntetései okán azonban sikerült egész sok pontot szereznie. A mezőny sűrűjében csatázott, köztük épp az előbb említett két pilótával is. A Spykerest egy ideig üldözte a hatodik helyért, miután elékerült egy előzés által, de lemaradt. Viszont a szankciók okán ennek nem lett jelentősége.
A nem értékelhető eredmény között a további sorrend:
Bartók Dávid
A tízedik helyről indulva a rajtnál nem nyert pozíciót, Szívós kiesésével a kilencedik helyen haladt tovább, Horváthot követve tisztes távolságból. Egy megpörgés következtében leszakadt a Super Aguri versenyzőjéről teljesen, majd folytatta. A későbbiekben esett ki a kilencedik helyről, mikor megpördült, s autója épp egy kanyar ideális íven állt meg, a körelőnyben lévő Bódi pedig belehajtott.
Szívós Ádám
Nem volt hosszú futama, hiszen már a második körben búcsúzni kényszerült. Csapattársával vívott a negyedik helyért, mikor megpördült, és Hencze belerongyolt. Már nem tudott mit tenni, versenybaleset történt. Ezt követően jobb hátsó kereke leszakadt, és feladta a versenyt.
Bársony Barnabás
A Honda versenyzőjét ki kellett meglepetésmód zárni a futamból, méghozzá laggolás okán. Ez a technikai hiba a negyedik helyébe került. Nem volt szerencsés futama, hiszen a Szívós féle versenybalesetbe szintén is belekeveredett, majd Henczét kergette egy ideig a negyedik helyért.
Nagy Ádám
Szintén kizárás sújtotta a Spykerest, akit vágások okán kellett diszkvalifikálni. A futam elején a negyedik pozícióban haladt, majd visszaesett, és Horváth elől kellett menekülni a hatodik helyen, aki végül le is hagyott azért. A kizárás azonban mindezt felülírta.
Bódi László
Baleset okozásáért és füstölésért is diszkvalifikálni volt szükséges a Williams versenyzőjét. A baleset a Bartókba történő ütközést jelentette, amiben a reakció hiánya döntő tényező szerepet töltött be, ugyanis megfelelő figyelem mellett látható volt a megpördülő Ferrari. A futam során a mennyet s a poklot egyaránt megjárta, hiszen a harmadik helyről pördült ki az első körben, majd a kilencedik helyről verekedte fel magát ugyanoda vissza. Egy szalagkorlátnak történő ütközés miatt azonban ismét visszaesett, és később a hatodik helyen haladva futott Bartókba. A versenytávot sem teljesítette így.
Ez volt az Európai Nagydíj versenye, ahol eseménydús futamot láthattunk, és fele-fele arányú értékelhető és nem értékelhető versenyzőt tarthattunk számon. A folytatásban az utolsó előtti nagydíj időmérőjével, a magyarországival jelentkezem.
|