Kínai verseny
CSL-governing 2017.10.02. 15:06
A Super Aguri előretörése, Péntek Dániel második helyével, valamint Hováth Attila rég látott pontszerzésével, Somi Gábor hosszú időt követően győzedelmeskedett
Az időmérőhöz hasonlóan szintén 8 versenyző vett részt a Kínai Nagydíj futamán. A pálya kevésbé tapadós jellege ebből a szempontból nagyobb kihívás elé állította a pilótákat.
Somi Gábor szerezte meg az első pozíciót, aki a rajtnál visszaesett, azonban szépen visszaverekedte magát az élre, s erre néhány körnél többet is volt szükség várnia. Tempójával meggyőző teljesítményt produkált, habár a verseny második szakaszában nem volt messze az Őt követő pilóta, mégis sikerült megingás nélkül megtartania helyét, támadási helyzetet nem ajándékozva senkinek.
A második Péntek Dániel lett, aki a Super Aguri eddigi legjobb eredményét szállította. A futamon meglehetősen stabilan terelgette a piros-fehér versenygépet. Második helyét részben Bársony szankcionálásának köszönheti, de anélkül is dobogót ért volna a mai produkció.
Harmadik helyen ért célt Bársony Barnabás, aki ahogy említés esett arról, az időmérőről hozott büntetésével vesztett egy helyet, így került végül a harmadikra. Somit nem túl sokáig tartotta, ám nem maradt el tőle túlságosan. Az kétségtelen, hogy nem tudott mit kezdeni a Renault pilótájával, azonban a többiekhez képest jóval közelebb tudta tartani magát hozzá.
Szívós Ádám lett a negyedik, aki a rajtot követően még vezette is a versenyt, ám visszaesett, mivel Péntek tempója is túl nagy falatnak kínálkozott, az első kettő pedig ugyebár az egész mezőny előtt mérföldekkel autózott. A mai azonban egy kiváló pontszerzés ismét a Spykerestől.
Ötödik lett Horváth Attila. Legutoljára az Amerikai Nagydíjon örülhetett pontszerzésnek, viszont most igaz temérdek időt követően, de annál (az egynél) négyszer annyi egységet gyűjtött a Super Aguri konyhájára. Nem igazán volt közvetlen ellenfele, nagyrészt „űrben” autózott.
A nem értékelhető eredmények között a további sorrend:
Balogh Alex
Technikai problémák vetettek végét idejekorán futamának. Már a felvezető kör megkezdése előtt megszakadt kapcsolata a szerverrel. Nagy pech részese lett a Ferraris.
Hencze Erik
A Renault pilótája Horváth Attilával csatázott a hatodik helyért, megelőzte, majd egy incidensbe keveredett, ami Bódi Lászlóhoz köthető, aki beleütközvén, s ennek következtében nekicsúszva a szalagkorlátnak letörte első vezetőszárnyát. Ezt követően több szabálysértést követett el, aminek következtében kizárásokban és időbüntetésekben részesült. A következő futamra ez eltiltás/kizárás szankciót is eredményez. A Brazil Nagydíjra átvisz ezekből célba érés híján, így értékelhető eredményt bármi történjen, ott sem érhet el.
Bódi László
Az ötödik pozícióban haladt, amikor megpördült, és épp vissza szeretett volna minél előbb evickélni a pályára, azonban Hencze és mögötte Horváth már jött, és a baleset nem is történt volna meg, ha nem forog ki ismét az autó hátulja. Ezt követően nyilván belehajtottak mindketten, Henczének ahogy említve volt már, keletkezett kár, nem is kevés autóján, Horváth azonban sértetelenül úszta meg az esetet. Visszatérve, míg Ők ketten belementek, valamelyest a Williams sérült, ám ezt követően szintén több szabályszegést tett Henczéhez hasonlóan, így ugyancsak több kizárás, illetve időbüntetés részese lett. A következő futamra szintén visz át ezekből, így értkelhető eredményt semmiképpen sem szerezhet ott.
Ez lett volna a Kínai futam, ami speciális büntetéseket tartalmazott, no meg egy csapat felvirágzását a Super Aguri képében. Nagy kontrasztok versenyének lehettünk szemtanúi. A folytatásban az immár kikövetkeztethetett Brazil Nagydíjjal érkezem.
|