San Marinó-i verseny
CSL-governing 2017.08.17. 15:21
Szapor László első győzelmét Honda kettős siker koronázta, Hencze Erik hosszú idő után ismét kockás zászlónál, több kizárás, rég látott Toro Rosso pontszerzés Sipos Tamás révén
10 pilóta jelent meg a San Marinó-i futamra, ahol 40 körös verseny várta a résztvevőket.
Az első helyet Szapor László hódította el, aki Somi hibáját kihasználva lépett fel a másodikról az első helyre, majd sikerült kontrollálnia a futamot. Ezúttal büntetések nélkül teljesített versenyt, meg is lett a gyümölcse.
Másodikként Bársony Barnabás végzett, tehát a Honda egy-kettőben zárhatta a futamot. Sokat nyert két pilóta szankcionálása okán, hiszen enélkül negyedik lett volna, és tempója messze elmaradt a top háromtól, és a futam első felében a ötödik, hatodik, hetedik helyeken csatázott.
Balogh Alex szerezte meg a harmadik pozíciót. Az első körökben még ott tartózkodott az élbolyban, ám a futam előrehaladtával visszaesett. A dobogó azonban így is sikerült, köszönhetően ugyancsak a szankcióknak.
A Toro Rosso sem maradt ezúttal pontok nélkül, hiszen Sipos Tamás lett a negyedik. Rendkívül hosszú ideje nem ért célt, tehát egy különleges momentuma ez a futamnak. A verseny elején sikerült beleszólnia az erősebb pontszerző helyekért folytatott küzdelmekbe. Stabilitása most kifizetődött, egyből, amint tanúsította.
A másik, utóbbi időben a versenyt idő előtt feladó, Renault-s, Hencze Erik kaparintotta meg az ötödik pozíciót. Nem alakult szerencsésen a futama, viszont értékes pontokat így is sikerült szereznie. Nagy Ádámmal történő küzdelme volt leglényegesebb, de nem mehetünk el a Bartók Dáviddal megejtett ütközés mellett sem. Pechje volt, s nagy hátrányt volt szükséges ledolgoznia. Nagy Ádámal közel voltak egymáshoz a beérésnél, ahol Ő volt hátrébb, viszont a szankciók miatt nem mérvadó.
A nem értékelhető eredmények között a további sorrend:
Bódi László
Sikerült végig az élmezőnyben lennie, jó volt a tempója, azonban több vágás okán ki kellett zárni a versenyből. A futam utolsó szakaszával Somival kergetőztek, azonban sikerült előtte maradnia.
Somi Gábor
Vezető helyen haladt körökig, azonban ismét hibázott, és letörte az első vezetőszárnyát. Előnye akkor volt, hogy még a harmadik helyen ezzel is képes volt haladni, és célba venni Bódi, valamint Szaport. Vágásaiért azonban ő is el lett bírálva, és ki kellett zárni a versenyből. A Renault pilótájának mostanában a hibái is megsokasodtak.
Nagy Ádám
A Spyker versenyzője legfőképpen Hencze Erikkel küzdött nagyot a futam során, akivel balesetbe is keveredett. A végére előtte sikerült is maradnia, azonban szintén vágásokért ki kellett zárni. A verseny eleje döcögősen indult számára, aztán a lekörözéseknél kicsit tovább maradt a körözni készülők előtt, így feltartásért szintén büntetve lett.
Szívós Ádám
Jó rajthelyről ismét visszaesett, Sipossal csatázott ezt követően. A Spyker-es azonban kicsit túlságosan vehemensen védekezett, és oldotta meg az előtte maradást, így a következő versenyre +30 másodperces büntetést visz át. Technikai problémák hátráltatták, aminek köszönhetően visszaesett nem volt esélye többé Bársonnyal és Sipossal csatázni. A futam negyedénél, hetedik helyről összetörte az autót, ekkor tért be végleges módon a boxba.
Bartók Dávid
A Ferrari versenyzője tartotta az iramot a második körig, nyolcadik helyen, de egy hibázása közbeszólt. Versenybaleset lett belőle, hiszen Henczének már esélye sem volt elkerülni a hirtelen elé beforgó Ferrarit. Bartók autója hatalmas égi piruettet mutatott be, és természetesen rengeteg hátrányt össze is szedett ezzel, méghozzá olyat, hogy az utolsó, tizedik helyen maradt, messze a többiektől. Ezután néhány kört megtett, majd egy falhoz történő koccanással véget ért a körözés számára. A vágásaiért azonban Őt is ki volt szükséges zárni a versenyből.
Ez volt az imolai verseny, amelyen ismét sok kizárást láthattunk. A pálya jellege is hozzájárult ehhez, hiszen sok tér van beleesni ebbe a hibába. A Honda az első csapat, amelynek sikerült kettős győzelmet szereznie a liga folyamán, így ez egy speciális pillanatnak számít. A folytatásban a Csendes-Óceáni történésekkel közlöm információimat.
|