San Marinó-i időmérő
CSL-governing 2017.08.14. 13:11
Szapor László első ízben nyert kvalifikációt, Bódi László szankcionálása, Bartók Dávid ismét a mezőny hátsó traktusában, Novák Lajos lemaradása
11 versenyző részvételével vágott neki a liga san marinó-i időmérőjének. Az imolai aszfaltcsíkon speciális rázókövek találhatóak, így a többi helyszíntől eltérően ezeket másképp kellett kezelni vezetés közben.
Az első helyet Szapor László szerezte, aki Somi büntetését követően kapta meg ezt a pozíciót. A Honda pilótája így nem sokkal, 7 ezred differenciával előzte meg a másodikat.
Somi Gábor végzett másodikként, s Ő volt Szaporral az a két versenyzők, aki még 1:20 alatt tudott teljesíteni, 1:19 közepét autózva. Mivel a vágásért kapott büntetésével már hátrébb helyezkedik el, ezért a futamra + 70 másodperces büntetésben fog részesülni.
A harmadik helyen Szívós Ádám végzett, aki ismét egy bravúros szereplést tudhat maga mögött, hiszen ismét a top 3-ban sikerült végeznie, holott régen ez nem szokott számára elérhető lenni.
Negyedik lett Balogh Alex, aki most egy szebb helyezéssel büszkélkedhet végre. Ugyan nagyjából 4 tizeddel elmaradt Szívóstól, de voltak más közvetlen ellenfelei is.
Hencze Erik zárt ötödikként, nagyjából 1 tizeddel elmaradva Baloghtól. A Renault versenyzője 1:20:505-ös idejével csaknem 1 másodpercre volt már a pole-t érő köridőtől.
Bársony Barnabás végzett a hatodik pozícióban, 1:20:8-as idővel, így ismét halványabb teljesítményt tudhat maga mögött. A Honda pilótája mostanság a ritmust nem igazán tudja felvenni, s ez a tendencia imolai aszfaltcsíkon szintén folytatódott.
A hetedik helyen Nagy Ádám következett a Spykerrel. Újonc pilóta létére ahhoz hasonló hibát is vétett, melyet szankcionálni volt szükséges. Bódi Lászlónak majdnem tönkretette a pályán történő tartózkodását, hiszen hozzáérve, ám azt nem megsértve egy mély féktávot követően pördült ki. Baleset veszélyeztetéséért így + 1 másodperces időbüntetést kapott, aminek köszönhetően nem 1:21:2-es, hanem 1:22:2-es időt tudhat csak magáénak.
Nyolcadikként Sipos Tamás végzett. A Toro Rosso-s 1:22:550-es időt futott, amivel nagyjából 3 másodpercre maradt el a pole-t érő időtől. Kanada óta valahogy nem tud közelebb kerülni az élmezőnyhöz.
Bódi László kaparintotta meg a kilencedik helyet. Vágásaiért büntetést kellett kiszabni a Williams pilótájára, és ezzel teljesen más pozícióba került, mint az prognosztizálható lett volna. Több köre elvételre került. Legjobb ideje 1:22:551 lett végül, ami 1 ezreddel rosszabb csak Siposénál. Egészen pici különbség döntött itt a helyek sorsáról. Somihoz hasonlóan, mivel büntetéssel már hátrébb helyezkedik el, ezért a futamra + 70 másodperces büntetést fog kapni.
A tízedik Bartók Dávid lett, aki Bársonyhoz hasonlóan szintén hullámvölgyben van. Most már futamok óta az időmérőn a leghátsó sorok között található a neve, s a mostani eredmény szintén ilyen lett. 1:22:8-as időt ért el, amivel az utolsó 107%-os szabálynak megfelelő időt jelentette a mai kvalifikáción.
A tizenegyedik Novák Lajos lett, 1:25-ös időt futva. Az idő nem felelne meg a 107%-os szabálynak, s ahogy Malajziában Fodor Lászlónál, itt sem láthattunk a teszten sem a szabálynak megfelelő időt. Így a versenyre indulási engedélyt nem kap Novák Lajos, de az időmérőnél amennyiben rendelkezik köridővel, akkor már a rangsoroltan értékelt eredménye közé számít, így a tizenegyedik helyet magáénak tudhatja.
Ennyit az imolai kvalifikációról, ezúttal sem volt nagy a büntetések száma, néhány azért akadt, nem a vészes kategóriába sorolandó. A folytatásban rendszer szerint a helyszín versenyével jön cikk.
|